vilcabamba

1 december 2014 - Vilcabamba, Ecuador

Inmidels zijn we in een resort in Vilcabamba. Daar zijn we vandaag gearriveerd. In Cuenca hebben we stad bezocht, met veel mooie gebouwen.'s avonds heerlijk gegeten en nog even naar een plaatselijke kroeg. Terug gekomen bij het hotel konden we niet naar binnen. Geen nachtportier te vinden. Veel herrie gemaakt zodat de gasten wakker werden en ons binnen lieten. De nachtportier lag achter in de zaak in comma, van de drank te slapen. De andere ochtend op excursie naar een nationaal park op 4000 meter hoogte. De naam van het park is Cajas. Het regent er 3000 mm per jaar. Het is een moeras op een rotsplateau met ongeveer 250 meren. Het is er bijna altijd bewolkt en winderig. Gezien de hoogte en de kou groeit alles langszaam. Het lijkt wel een bonzai begroeiing. Op een van de foto's zie een bos tegen een rotswand. Dit bos is van de papierboom. We zijn er dor heen gelopen en het lijkt op een decor van de Lord of the Rings. Geweldig om te zien.

In Vilcabamba blijven we tot donderdag, dan reizen we door naar Peru.