puno

4 januari 2015

De laatste dag in La Paz hebben we met een groep van 6 een fietstoer gemaakt. Eerst zijn we met de bus omhoog gebracht naar 4700 meter. Daar was het bewolkt en slecht zicht.  Het eerste deel was 23 kilometer asfaltweg alleen maar afdalen. Het waser maar 4 graden en door de rijwind en de regen voelt het aan als vriezen.  Dan stappen we af voor een korte break. We voelen dat het iets beter wokrdt de fietsen worden opgeladen en we worden 9 kilometer verder weer afgezet. Dan op een onverhaderde weg met veel losliggend grind en stenen. Dit heet de dodenweg. In de afgelopen 3 jaar zijn hier 43 toeristen omgekomen. Het is dan nog een afdaling van 30 kilometer naar de Amazone. De bewolking trekt open de regen stopt. Langszaam opent het landschapzich voor ons. We nemen de tijd om te genieten van de watervallen vergezichten en veranderende flora en fauna. We rijden door watervallen heen en door water door laatbare plaatsen. Regelmatig stappen we af voor fotomomenten. Wat is dit genieten. Gaande we loopt  de tempratuur op en gaan de kleren uit. Aan het einde van de rit is de tempratuur opgelopen tot 30 graden, zijn de we gedaald tot 1300 meter en hebben we meer dan 60 kilometer afgelegd. We krijgen een compliment van de gidsen en gaan nogeven lekkker zwemmen, in de pool van een  ressort. Dan staat er een buffet klaar. Het is dan nog 2 en een half uur rijden terug naar La Paz. We ontvangen een dvd ner de gemaakte fotot's en filmpjes en een Tshirt als herrinnering.

De volgende morgen worden we om 807.30.uur opgehaald om te vertrekken naar de Copacabana. Van La Paz gaan we naar Puno in Peru. We rijden dan langs het Titicacameer. We kiezen ervoor om via de plaats Copacabana te rijden. Je moetd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade