Huanchaco

8 december 2014 - Huancayo, Peru

We zijn alweer van Chiclayo naar Huanchaco, in de buurt van Trujillo gereisd. Na een bus rit hebben we een geweldige accomodatie aan de grote oceaan, alleen de straat overlopen en dan kun je zo de zee in. Wel hoge golven en veen energie. Laat het even aan Joost Smits weten, dit is de top locatie voor golfsurfers. In de afgelopen dagen, in Chiclayo de opgravingen van de lord of Sipan bezocht. Dit is een leider van het Mochi bevolking die levenden van 300 tot 700 na onze jaartelling. Ook een aantal musea met vele kunstschatten, oa die van stio HuacaRajada en museo Tumbas reales de Sipan.

Deze zijn vergelijkbaar met de opgravingen in Egypte en zullen de komende jaren steeds bekender worden.

'S avonds genoten van de zonsondergang. Joost ik ben eindelijk mij afspraak met de zon na gekomen.

Vandaag, maandag,hebben we de pyramide van de zon en de maan bewonderd. In de pyramide van de maan liggen 9generaties boven elkaar begraven, die is geschied in de periode van 300 tot 700 na onze jaartelling. Daarna een citytour xoor de stad Trujillo. Dit heeft een oude coloniale uitstralingmet veel gekleurde gebouwen. Prachtig!

Daarna naarde opgravingen in de stad Chan-Chan van de Chimucultuur. Deze stad was ooit 20 km2 enwordt nu bloot gelegd.We hebben 1 paleis gezienvan 11 hectare onvoorstelbaar wat een dimensies. Verder nog wat foto's gemaakt van Huanchagoen het hotel. 'S avonds weer genieten van de zonsondergang en een heerlijke vischotel. Ze heeebn hier gewoon goed bier en lekker eten.

O ja ook nog even gezwommen in de grote oceaan. Wzt een kracht zit er in de golven. Morgen een lange busreis van meer dan 500 km naar Lima.