nasca peru

13 december 2014 - Nasca, Peru

In lima zijn we maar 1 volle dag geweest. De oude koloniale binnenstad  bezocht.De wiseling van de wacht gezien bij het presidentiele paleis. Met de wandeling ook de demostratie getroffen welke werd georganiseerd vanwege de milieuconferentie. Daarna naar het park van de liefde, vlakbij de grote oceaan. Het is wel een stad met voorsteden erbijvan 20 miljoen inwoners, dis groot en chaotisch.

De volgende dag om 4.30 in de bus naar paracas, aan de kust. We gaan om 8.00.uur op de boot naar de Balestas eilanden. een klein uurtje varen. Genoten van de zee en de mooie kusten. Veel vogels, Humboldt pinquins en zeeleeuwen. Op deze eilanden wordt eenmaal in de 7 jaar guana gewonnen en geexporteerd. Doorgereisd naar de stad Ica. In de namiddag een met eensoort buggy over de zandduinen heen en vervolgens zandsurfen.  'S avonds met locals gegeten en in het engels over hetleven gesproken.

De gisteren de bus van Ica naar Nasca. Oom 13.00.uur op gehaald bij het hotel , om een rondvlucht te maken overde bekende Nascalijnen. Prachtige foto's gemaakt. Wat een belevenis. Helaas lukt het niet omde foto's teuploaden. Verder lekker bij het zwembad, hetis hier 38 graden. Heerlijk!  'Savonds de plaats Nasca bezocht met veel straatvermaak.

Vandaag zijn we een kerkhof met mummies, een aquaducten oude tekeningen bezocht uit de periode van 400 voor en 400 na de jaartelling. Vanmiddag lekker bij het zwembad. Vanavond gaan we met de nachtbus naar arequipa.

We zien dan morgen weer verder het is lekker druk maar zeer ontspannen.