banos

26 november 2014 - Banos, Ecuador

Ik ben nog iets vergeten te melden van de Amazone. Daar op een nachtelijke excusie geweest in een echt tropisch regenwoud. Veel nachtdieren gezien, waaronder veel insecten.

In de bungalow naast het zwembad logeerde ik, wat een luxe. 'S nachts een concert van krekels en kikkers en ook nog een Gekko. Bij de buren een vogelspin boven de voordeur, aan de buitenzijde, opwacht. Lachen toch.

Aan gekomen in Banos, dit ligt in de uitlopers van de Andes op 1800 meter. Een prachtig hotel. Opzondag het centrum beken het was erg gezellig. Op maandag mijn verjaardag gevierd met al mijn reis genoten. Vervolgens met moutainbikes op pad. Je kunt hier veel beleven als raften, bungy jumpen, op een kabelbaanover een kloof heen, etc. Wij heebn de kloof ook overgestoken met een kabelgondel. Vervolgens gewandeld en weer terug naar defietsen. 'S middag naar een waterval van 70 meter hoog, wat een geweld. Via een touwbrug met kabels naar de overkant. De waterval lag heel diep dus dat was wel even klouteren toen we terug moesten.

'S avonds een heerlijk diner gehad met al mij reisgenoten ter ere van mijn verjaardag.

IK was er ontroerd van, wat een contrast. Vieertien dagen geleden kenden we elkaR niet en nu met mensen je verjaardag vieren. En wat voor een!

Vandaag een vrije dag dus zelf wat doen. Voor de middag regent het, dus doen we niet veel koffie drinken. Na de middag heb ik alleen 20 kilometer in de bergen gelopen.

Morgen gaan we naar Riobamba. Dit ligt op een hoogte van 2800 meter. Het is maar 2uur rijden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade