piura

6 december 2014 - Chiclayo, Peru

Even geen verbinding, dus nu maar wat uitgebreider. In Vilcabamba even wat rust voor dat we door reizen naar Peru. Op de rustdagen geen excursies maar gewoon gezellig wandelen in de omgeving. Ongveer 4 uur per dag en dan lekker koffie drinken en even lunchen. Verder gewoon lekker rustig en genieten. Nog wat foto's maken van de omgeving en de plaats Vilcabamba. Het is een beetje een hippiedorp in een prachtige omgeving. Er zitten ook veel gepensioneerde amerikanen. Je betaal hier gewoon met dollars. Verder gewoon een beetje poolbiljarten, tafeltenissen en zwemmen.

En dan gaat de reis verder. Eerst van Vilcabamba naar Loja en dan de grotte bus naar Peru. We staan vroeg op om 4.45.uur om de bus te halen. Het wordt een lange dag. Onder weg in Equador prachtige Landschappen en veel variatie. Na een aantal stops komen we aan de grens. Dit levert natuurlijk weer wat gedoe op en dus oponthoud. Nog wat vra htauto's aan de grens gefotografeerd en de grensrivier. Dan verder naar onze eindbestemming voor Vandaag Piura. We komen daar om ongveer 17.00.uur aan en gaan met kleine taxi's naar het hotel. Ale bagage mag op het dak van de auto. Wat een circus met een taxi daar. Piura is een woestijn stad met veel stof en rommel. Ook het gebied van de grens naar Piura was erg verwaarlosd en makte een desolate indruk. We gaan de stad in om nog even wat te eten en vieren gelijktijdig de verjaardag van een van de reisgenoten, Marina. Daarna lekker slapen.

Gisteren zijn we Piura even wat beter gaan bekijken. Toch wel leuk kerstversiering tussen de palmen een een kerststal op het plein bij 30 graden met zelf gemaakte poppen. Om 11.00. Uur de bus genomen naar Chiclayo. Een reis van ongeveer 3 uur, 1lange rechte weg door de woestijn. Op een enkele plek wat irigatie en groen, verder alles zand. Een prachtige bus met Alle voorzieningen. Na het inchecken zijn we op een markt geweest, heerlijk wat een georganiseerde chaos. Wel opassen dit is de gevaarlijkste stad van Peru, voor wat betreft zakkenrollers en oplichters.

We heeebn eenexcusie geboekt naar graven en overblijfselen van de oudste beschaving van de wereld met aansluitend een bezoek aan een museum van alle gevonden zaken uit die tijd. Ik laat mij dus van vaang weer verrassen