san Pedro de Atacama

24 december 2014 - San Pedro de Atacama, Chili

Aankomst in san pedro 's morgens om 10.00.uur het is een e hte woestijnstad. We che ken in en gaan even douchen. Daarna koffie drinken en snel even wat excusies regelen. Dan gaan we de plaats verkennen, het is niet zo groot. We komen een soort plaatselijk showband tegen en genieten ervan. Maken foto's van de vulkaan en de lokale gebouwen. Gaan even wat eten en moeten ons om 16.00.uur melden voor de excursie naR de moonvalley.een prachtig gebied met uit gesleten rotsformaties. Door het schurende zand worden de rotsen uitgesleten. Foto's gemaakt van het stuivende zand en door een kloof heengelopen van uitgeslepen rotsen. Ook mooi de gelaagdheid in de stseenformaties. Geologisch is dit een uniek gebied. Alslaatste de  zonsondergang gezien van af een rotsplateau met prachtige verkleuringen van de bergen. Terug om te gaan eten en wT koelt het snel af. Om 23.00 uur staT er nog een excursie naar een sterenwCht op het programma. Hier wordtd uitleggegeven over het ontstaan van sterren de geboorte van sterren. We kijken  door telescopen naar diverse sterren formaties. Uiteindelijk zien we ook de planeet Jupiter met zijn manen. Om 13.30 naar bed.