otavala

19 november 2014 - Otavalo, Ecuador

Gisteren met de bus van het hotel in Quito naar het busstation voor de reis naar Otavala. Een mega groot busstation met lijnbussen ale kanten.

Ps Quito is een grote stad van 2.2 miljoen inwoners met een oppervlakte van 7 bij 42 kilometer.

De weg naar Otavala is prachtig. Goed berijdbaar en met uitzicht op prachtige landschappen in de Andes. Eris veel landbouwrond de stad.Het hotel is preffect.. Na de middag hebben we een rondwandeling gemaakt door de stad. De groentemarkt en kledenmarkt bezocht. Ook het gemeentehuis is een prachtig gebouw. 'S avonds lekker gegeten.

Vandaag zijn we door een bus naar 3 meren op grote hoogte gebracht. Hier hebben we rwee en een half uur gewandeld op een hoogte van 3700 meter. Wat een prachtige ervaring en geen problemen met de hoogte. Veel foto's gemaakt van de omgeving en de planten.

'S middag s zijn we naar een ambachtelijk hoedenmakerij van schapenwol, een weverij met mooie kleding en wandkleden gegaan. Daarna nog een bezoek gebracht aan een atelier waar muziekintrumenten worden gemaakt. Ik heb een cd van localemuziek gekocht.

Perslot van rekening wordt je daar toch een beetje blij van.

1. Alex bergen:
    19 november 2014
    Goed om te lezen je het naar je zin heb en ik begrijp dat je al lekker in de plaatselijke sfeer komt, lekker eten en CDtjes kopen en zo!!!

Blijf ons op de hoogte houden van je belevenissen want het is leuk om erover te lezen.

Alex
  2. Marcel en marjo:
    19 november 2014
    Hoi Kees, mooie ervaringen al zo na een aantal dagen,ook leer je elkaar toch wat beter kennen nu, wat jammer dat het niet lukt met de foto's, veel plezier verder, groetjes Marcel en Marjo